A-  A+
Ik wil direct naar Onze diensten
Ik wil persoonlijk advies Maak een afspraak
Ik wil gericht zoeken Zoeken
Ik wil contact opnemen Contact

Zorg voor jong en oud dichtbij en vertrouwd

Sensire

Driekwart vol

08-10-2015
Afbeelding: Driekwart_vol_800x600

Fred Hoogeveen, Zevenaar

Eind januari zag ik in het gemeenteblad een grote advertentie van Sensire. Hun verhaal over een persoonlijke benadering, zorg via iPads en 24-uursbereikbaarheid sprak mij zeer aan. Vijf jaar geleden, op mijn 59e, heb ik een fietsongeluk gehad. Daar heb ik een dwarslaesie aan overgehouden: ik zit in een rolstoel en heb alleen nog gevoel in mijn gezicht, schouders en armen. ’s Ochtends en ’s avonds heb ik hulp nodig om uit en in bed te komen, te douchen, me te laxeren – excuses voor het beeld – en me aan te kleden. Zou Sensire de hooggespannen verwachtingen kunnen waarmaken? Ik besloot de proef op de som te nemen.

Het viel me al snel op dat mijn nieuwe verpleegkundigen precies wisten wat ze moesten doen. Ik heb een complete dwarslaesie en dat komt niet veel voor. Als ik verkeerd in de rolstoel zit, val ik opzij. De meeste verpleegkundigen hebben even nodig om daarmee om te leren gaan, maar bij Sensire ging dat vanzelf. Hoe kon dat? Toen ik eens ging polsen, kwam de aap uit de mouw. Ze hadden – zonder dat ik het wist – iemand van de Sint Maartenskliniek uitgenodigd om een workshop te geven. Heel bijzonder. Op de website van Sensire gaat het wel over klantgerichte zorg, maar dit had ik nooit verwacht!

Ook de digitale middelen die Sensire inzet bevallen me uitstekend. Sinds kort heb ik een zorgapp, Caren, waarop ik precies kan zien wie wanneer langskomt. Vaak zijn het dezelfde verpleegkundigen. Als ik uitgenodigd word om ergens te blijven eten, kan ik ook simpel via de app doorgeven hoe laat ik weer thuis ben. Met de iPad beeldbel ik wekelijks met het wijkteam. Dat voelt heel vertrouwd, en ze zien gelijk hoe het met me gaat. Meestal maken we dan een gezellig praatje: ik vertel bijvoorbeeld over het tochtje dat ik met de handbike heb gemaakt.

Bij mijn voordeur is een kastje geïnstalleerd met een code, zodat medewerkers van Sensire ook ’s nachts makkelijk mijn huis in kunnen. Gelukkig is dat nog niet nodig geweest. Maar het idee dat er altijd iemand kan langskomen vind ik erg prettig. Een blaasontsteking of buikgriep voel ik door mijn dwarslaesie niet aankomen. Als ik daar midden in de nacht achter kom, is extra hulp erg welkom.

Mensen die mij in mijn rolstoel zien zitten, denken soms dat ik zielig ben. Zelf ervaar ik dat niet zo: ik sta positief in het leven. Slachtoffergevoelens veranderen niets aan je situatie, behalve dat je voor andere mensen een minder gezellig persoon wordt om koffie mee te drinken. Voor mij is het glas niet half- maar minstens driekwart vol, en Sensire draagt daar zeker aan bij. Het is een superprofessionele organisatie die ik iedereen kan aanraden. Als ze nog eens een ambassadeur nodig hebben…