A-  A+
Ik wil direct naar Onze diensten
Ik wil persoonlijk advies Maak een afspraak
Ik wil gericht zoeken Zoeken
Ik wil contact opnemen Contact

Zorg voor jong en oud dichtbij en vertrouwd

Sensire

Klikvoorhulp, al maanden een oplossing

11-07-2012

Iedereen heeft weleens problemen. Meestal komt men er met hulp van vrienden of familie wel uit. Maar soms niet. Wanneer de stap naar hulpverlening te groot lijkt,  biedt Klikvoorhulp al tien maanden een professionele oplossing voor problemen op school, met ouders of in een relatie.

Klik voor hulp – gratis en anoniem
De hulpverlening van Klikvoorhulp is gratis en anoniem. Men kan een eigen account aanmaken, waarbij men alleen een nickname en de postcode hoeft in te vullen. Aan de hand van deze postcode wordt men gekoppeld aan een maatschappelijk werker van een organisatie in de eigen regio. Vervolgens kan men alle vragen via een chatgesprek of e-mail kwijt bij een maatschappelijk werker. Dit kunnen vragen zijn over moeilijkheden op school, problemen met ouders, relatieproblemen, onzekerheid enzovoort.

Elske Kolkman, maatschappelijk werker: “Wat mij het meest opvalt is de diversiteit waarmee mensen op de chat of mail komen. Enerzijds zijn er mensen die hun probleem zelf niet ‘erg’ genoeg vinden om er echt mee naar een inloopspreekuur te gaan, maar vervolgens wel geholpen zijn door een chatgesprek. Anderzijds krijgen wij ook mensen die niet naar de gewone hulpverlening zouden stappen, doordat het praktische niet uitkomt of worden tegengehouden door schaamte. Taboe problemen zoals mishandeling, traumatische ervaringen en problemen op het gebied van intimiteit zijn voor deze laatste groep makkelijker te bespreken nu het anoniem kan.”

Forum
Naast een vraag stellen op de chat of de e-mail, kan men ook op een forum terecht. Er is een forum speciaal voor jongeren en een voor volwassenen. Hier kan men het verhaal kwijt en tips krijgen van anderen die misschien last hebben van dezelfde dingen.

Eerste resultaten heel positief
Mara Waskiewicz, maatschappelijk werker, heeft namens Sensire meegedaan aan een landelijk onderzoek naar de kwaliteit van opvoedingsondersteuning via een e-mailconsult. Mara: “Hierin is gekeken naar de tevredenheid van de vraagstellers. De volledige resultaten van het onderzoek moeten nog komen, maar de eerste resultaten zijn heel positief. Mensen zijn blij met de snelle reactie en het feit dat ze heel direct hun vraag kunnen stellen. En dus vervolgens ook heel gericht antwoord krijgen. Ze voelen zich gehoord, krijgen een persoonlijke reactie en dat blijkt toch het belangrijkste.”

Interesse?
Ga naar de site www.klikvoorhulp.nl en stuur een e-mail, kom naar het chatspreekuur of   doe mee op het forum. Het chatspreekuur is iedere werkdag van 18.00 - 21.00 uur. Een e-mail sturen of het forum bezoeken kan natuurlijk op elk moment van de dag. Meer weten? Bel dan: 0900 - 622 87 24.