A-  A+
Ik wil direct naar Onze diensten
Ik wil persoonlijk advies Maak een afspraak
Ik wil gericht zoeken Zoeken
Ik wil contact opnemen Contact

Zorg voor jong en oud dichtbij en vertrouwd

Sensire

Sensire thuiszorg met iPad op pad

23-02-2012

Wijkzorg Sensire met iPad ‘op pad’

Klanten van Sensire met een AWBZ-indicatie kunnen met een iPad ondersteund worden door hun wijkteam. De klant kan op elk gewenst moment beeldcontact maken met de wijkverpleegkundige. Als hij of zij ergens mee zit en iets wil vragen over zijn/haar gezondheid.

Veilig

De regie ligt bij de klant. En de verpleegkundige ziet de klant, dus kan meteen kijken of het goed met hem gaat. Een veilig idee. Als de wijkverpleegkundige niet beschikbaar is, ziet en spreekt de klant een van verpleegkundigen van de zorgcentrale die al jaren deze dienst verlenen. Dag en nacht, 7 dagen in de week. 

Samen kijken naar de beste zorg

Vanaf april zullen de iPads worden ingezet als aanvulling op de vertrouwde thuiszorg. Daarbij kijkt de wijkverpleegkundige samen met de klant hoe zij het beeldbellen het beste voor de persoonlijke zorg kunnen inzetten. Zo kan de verpleegkundige bijvoorbeeld al ’s ochtends thuis een ‘rondje’ maken via beeldbellen bij haar klanten in de wijk om te kijken hoe het gedurende de nacht is gegaan en afhankelijk daarvan een planning voor de rest van de dag maken. De klant kan met de eigen verpleegkundigen beeldbellen om de dag goed op te starten of af te sluiten.

Skypen met oma

Daarnaast kan de klant ook beeldbellen met familie, vrienden en kennissen. Een kleinkind kan ‘skypen’ via internet met oma via een beschermde omgeving op de iPad. En op termijn zijn ook ‘digitale spreekuren’ mogelijk met bijvoorbeeld de huisarts of de specialist.

Voor de mantelzorger van de klant kan het beeldbellen ook handig zijn. Bijvoorbeeld door bij de verzorging aan een verpleegkundige te vragen om even mee te kijken via de iPad.

Fijn voelen, minder zorg

Vanaf de zomer worden de iPads steeds meer ingezet om het welbevinden van de klant te vergroten. Door natuurlijk een gezellig praatje via beeldbellen, maar ook door spelletjes, informatie uit de eigen buurt, ‘maatjes’ vinden en gemaksdiensten via de iPad. Sensire gelooft namelijk dat als mensen zich fijner voelen door leuke dingen met elkaar te delen en doordat zij zelf de regie van hun leven beter kunnen pakken, ze ook minder afhankelijk van zorg worden. 

Gemakkelijk en beschermd

De iPad is handzaam, overal mee naar toe te nemen en gemakkelijk in het gebruik: ook als men nog nooit met een computer heeft gewerkt! Als de klant de juiste indicatie heeft, wordt de iPad kostenloos verstrekt - de klant hoeft geen pakket aan te schaffen - en de wijkverpleegkundige leert de klant om te gaan met de iPad. Sensire zorgt ervoor dat alleen dat op de iPad staat, wat voor die klant persoonlijk interessant kan zijn en zorgt voor een beschermde omgeving.