A-  A+
Ik wil direct naar Onze diensten
Ik wil persoonlijk advies Maak een afspraak
Ik wil gericht zoeken Zoeken
Ik wil contact opnemen Contact

Zorg voor jong en oud dichtbij en vertrouwd

Sensire

Veranderingen in de zorg: zo kom je verder

05-01-2016
Afbeelding: Verandering in de zorg_800x600

De meeste mensen houden niet van verandering. Als de supermarkt de hagelslag op een andere plek zet, komen er klachten. Toen het NOS Journaal een metamorfose onderging, regende het boze brieven. Het is dus niet zo vreemd als de veranderingen in de zorg je onzeker of boos maken. Wie helpt je om in de nieuwe situatie door de bomen het bos te zien? 4 redenen waarom je bij Sensire aan het juiste adres bent.

Reden 1: Je kunt je zorgen uiten
Als je plotseling ondersteuning nodig hebt, roept dat vaak emoties op. Je maakt je zorgen over je gezondheid. Of je bent verdrietig omdat je minder zelfstandig bent. En al die berichten over bezuinigingen in de zorg maken het er niet beter op. Misschien vind je het onrechtvaardig dat mensen niet meer vanzelfsprekend zorg krijgen. Word je onzeker, omdat je niet goed weet wat je zelf moet betalen en of dat je wel zal lukken. Die emoties zijn heel begrijpelijk. En daarom is het belangrijk dat je je begrepen voelt door de mensen die voor je zorgen. Bij Sensire is dat zo.

Reden 2: Je weet waar je terechtkunt
Je begrepen voelen is één ding, je wilt natuurlijk ook gewoon weten bij wie je terechtkunt voor zorg en ondersteuning. Moet ik naar de huisarts, de specialist, het Wmo-loket, het CIZ, het sociaal wijkteam? Is het de bedoeling dat ik zelf actie onderneem of regelt iemand anders het voor mij? En als ik tijdelijk meer zorg nodig heb, hoe werkt dat dan en wie betaalt dat? Wat je vraag ook is, Sensire heeft het antwoord. Onze wijkverpleegkundigen weten alles van wetten, regels, vergoedingen en mogelijkheden. We kunnen je dus direct vertellen waar je moet aankloppen. Ook als dat niet bij Sensire is, helpen we je gewoon verder.

Reden 3: Eerlijkheid staat voorop
Het lijkt een open deur, maar het is niet vanzelfsprekend: bij Sensire kun je altijd rekenen op eerlijke informatie. Als echte Achterhoekers doen wij niet aan mooipraterij. De veranderingen in de zorg hebben gevolgen, dat staat vast. En sommige gevolgen zijn niet prettig, bijvoorbeeld omdat je ineens geld moet betalen voor iets wat vroeger gewoon werd vergoed. Dat is niet leuk, maar we moeten het ermee doen. Juist door daar eerlijk en duidelijk over te zijn, ontstaat ruimte om samen te bekijken hoe het wél kan.

Reden 4: Je krijgt altijd een oplossing die bij je past
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je de zorg krijgt die je nodig hebt. En dat je daarop kunt vertrouwen. Dat kan bij Sensire. De oplossingen die we bedenken, zien er anders uit dan vroeger. Je familie helpt meer mee, en misschien komt er af en toe een vrijwilliger langs. Je krijgt ondersteuning via digitale middelen, zoals de iPad. En als iets onmogelijk lijkt, bedenken we een manier om te zorgen dat het tóch kan. Zodat je zo gezond mogelijk verder kunt.

Veranderingen in de zorg? We kunnen ze samen de baas.