A-  A+
Ik wil direct naar Onze diensten
Ik wil persoonlijk advies Maak een afspraak
Ik wil gericht zoeken Zoeken
Ik wil contact opnemen Contact

Zorg voor jong en oud dichtbij en vertrouwd

Sensire

Zorg verpleeghuizen Sensire op orde

01-11-2016
Afbeelding: GMF_0062

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) bezoekt jaarlijks zorginstellingen om aspecten van kwaliteit van zorg te beoordelen. Dit jaar is een overzicht gepubliceerd van de instellingen die in 2015 zijn bezocht. De IGZ publiceerde gisteravond een lijst met 35 verpleeghuizen in Nederland die onder toezicht staan. Sensire komt niet op deze lijst voor.

Inspectiebeoordeling: de basis op orde
In de beoordeling van IGZ ligt de nadruk op de formele aspecten van de zorg. IGZ kijkt  bijvoorbeeld of de medicatieprocedures in orde zijn, of medewerkers de juiste papieren hebben en of dossiers correct zijn opgesteld. Maarten van Rixtel, raad van bestuur: ‘Wat IGZ meet zie ik als de basis die op orde moet zijn. Ik ben dan ook blij met het positieve oordeel dat we hebben gekregen. Wel strekt onze eigen ambitie verder dan de basis. Als een mes veilig in een afgesloten lade ligt, betekent dat nog niet dat je ook echt het verschil maakt voor je bewoners. Dat verschil zit in het contact en de persoonlijke aandacht.’

Verbeterpunten
Verzorgings- en verpleeghuis De Bundeling kreeg in januari 2015 bezoek van de IGZ. Er werden verbeterpunten gevonden die in november 2015 naar tevredenheid van de Inspectie waren opgepakt. Van Rixtel: ‘In juli 2016 heeft IGZ ook een lijst gepubliceerd met 150 zorgaanbieders die onder toezicht staan. Sensire stond daar toen wel op, terwijl de Inspectie de verbeteringen al had vastgesteld en het toezicht had opgeheven. Het laatste rapport laat gelukkig duidelijk zien dat we de basis overal op orde hebben. We staan dan ook niet meer op de lijst’

Het rapport over Sensire de Bundeling kunt u hier lezen.

Klantbeoordelingen:bewoners tevreden over woonzorglocaties
Minstens zo belangrijk als de formele aspecten van zorgkwaliteit is de vraag of mensen kunnen doen wat ze belangrijk vinden en zich thuis voelen. Dit noemen we de ‘beleefde kwaliteit’: de kwaliteit zoals die wordt beleefd door de mensen om wie het gaat. Gelukkig zijn er steeds meer mogelijkheden om ook die kwaliteit te laten zien. Sensire houdt bijvoorbeeld veel interviews om te achterhalen wat bewoners belangrijk vinden en waar ze tegenaan lopen.

Zorgkaart Nederland
Op vergelijkingssite Zorgkaart Nederland beoordelen bewoners en familieleden de zorg die ze hebben ontvangen. Zij kunnen onder meer aangeven of medewerkers hen met aandacht behandelen. In totaal hebben op Zorgkaart Nederland 221 klanten de woonzorglocaties van Sensire beoordeeld, met gemiddeld een 7,9. In het derde kwartaal van 2016 werd Sensire met een 8,4 beoordeeld. Op de site staan ook beoordelingen per locatie.