A-  A+
Ik wil persoonlijk advies Stel hier jouw vraag
Ik wil gericht zoeken Zoeken
Ik wil contact opnemen Contact

'Zorg voor jong en oud dichtbij en vertrouwd'

Yunio

Cliëntenraad van Yunio zoekt nieuw lid

03-10-2016

 

De cliëntenraad van Yunio zoekt:

  • Jonge ouders die regelmatig het consultatiebureau bezoeken
     
  • En ideeën hebben of mee willen denken over hoe dingen beter of anders kunnen
     
  • Die zich, kortom, mede namens andere gebruikers willen inzetten om de kwaliteit van de dienstverlening van Yunio te verbeteren.

 

Hoe werkt de cliëntenraad?
De cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar op maandagavond (19.30-22.00 uur) in de maanden februari, april, juni, september en november in Varsseveld. De manager van Yunio woont (een deel van) de vergadering bij. Er is ondersteuning in de vorm van een ambtelijk secretaris en uitleg van stukken. Daarnaast ontvangen de leden presentiegeld en worden reiskosten vergoed.

In de vergaderingen spreken we zoal over de uitkomsten van klanttevredenheid onderzoeken, ontwikkelingen, projecten en communicatie met klanten. Je kunt ook zelf onderwerpen inbrengen. Regelmatig nodigen we ook gasten uit voor meer informatie over verschillende onderwerpen en diensten.  

De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over bijvoorbeeld: kwaliteit van zorg; hoe het geld wordt uitgegeven; belangrijke wijzigingen in de organisatie; de manier waarop er met klanten wordt omgegaan (bijvoorbeeld bejegening); het nakomen van afspraken en het klantdossier. 

Vanwege het aftreden van één van de leden ontstaat er per januari 2017 een vacature. 

Waarom lid worden?                                                                                          
De inbreng van de cliëntenraad wordt echt serieus genomen. Als lid kun je jezelf ontwikkelen door bijvoorbeeld een cursus te volgen. Dit is echter niet verplicht. Naast je eigen wensen en behoeften, verdiep jij je ook in die van anderen. Dat doe je in je omgeving of op het consultatiebureau waar je komt. Vanuit dat perspectief kijk je naar het beleid en denk en praat je mee met als doel de kwaliteit van de dienstverlening verbeteren.

Informatie en aanmeldingen
Voor meer informatie en aanmeldingen kunt je contact opnemen met de ambtelijk secretaris van de cliëntenraad: Karin Klein Goldewijk via email: k.kleingoldewijk@sensire.nl of via de telefoon 0900  9864 (ma-di-do).

Wil je meer informatie over (de cliëntenraad van) Yunio en Sensire? Kijk dan op de websites www.yunio.nl en www.sensire.nl.