Hier vindt u alle informatie rondom Corona klik hier
Wat doet Sensire in tijden van Corona? Wat doet Sensire in tijden van Corona?

Wat doet Sensire in tijden van Corona?

Door corona stond en staat de wereld op zijn kop. Dat geldt voor ons allemaal, en al helemaal voor onze klanten, bewoners, vrijwilligers en medewerkers. “We zijn gemotiveerd door uw geluk: u het leven laten leven zoals u dat wilt. Ondanks beperkingen.” Dat is onze belofte aan al onze klanten. Tegelijk werden mensen ziek en dwong de virusuitbraak ons tot maatregelen die daar haaks op staan: we weerden bezoek voor lange tijd, de zorg is afgeschaald tot het noodzakelijke.

Gelukkig breekt nu een nieuwe fase aan. Langzaam gaan we weer naar een situatie waarin steeds meer kleine stappen, maar van grote betekenis voor onze bewoners en klanten kunnen worden genomen. Natuurlijk wel binnen de richtlijnen van de RIVM en de overheid. Het voelt goed om naast het bieden van gewoon goede zorg, onze belofte door versoepeling steeds meer waar te kunnen maken. Want dat is wat ons motiveert.

EEN NIEUWE FASE

Sinds 5 mei zijn er geen besmettingen met het coronavirus bij Sensire. Daar zijn we natuurlijk erg blij om. Maar we zijn ook diep geraakt door wat het virus heeft aangericht. In onze verpleeghuizen, bij onze klanten en bij onze medewerkers werd het virus vastgesteld en had het zijn uitwerking. Het virus greep om zich heen en het onvermijdelijke gebeurde. Onze zorgprofessionals deden ook in deze coronatijd het uiterste om de veilige en warme zorg te bieden die nodig was. We wensen de nabestaanden veel sterkte met hun verlies.

Nu is een nieuwe fase aangebroken waarin versoepeling mogelijk is, maar waarbij we wel op onze hoede blijven

STAP VOOR STAP

Stap voor stap is er steeds meer mogelijk. Steeds meer zoals we het voor de bewoners, klanten en hun naasten zouden willen. En zoals zij het zelf zouden willen, want daar gaat het om: eigen regie om te leven zoals u dat wilt.

Vanaf 2 juni startte de dagvoorziening weer geleidelijk op. Dat gaat niet meteen helemaal zoals klanten dat van ons gewend zijn. Maar samen met hen en de mantelzorgers kijken we naar de meest geschikte vorm. Ook is het samen nuttigen van maaltijden weer mogelijk. Samen eten is een fijne invulling van de dag en belangrijk voor het welzijn van de bewoners. Natuurlijk met inachtneming van de maatregelen om het risico op besmetting te voorkomen. De restaurants blijven nog gesloten voor externe bezoekers. Daarnaast kan er op de locaties weer gewandeld worden en is er een ritje op de duofiets mogelijk. En, voor veel bewoners een echt verwenmoment, kan de kapper weer op bezoek komen onder strikte voorwaarden om de bewoners te beschermen. Ook is de pedicure weer welkom onder diezelfde voorwaarden.

Eind juni kregen we het mooie nieuws dat per 1 juli meer bezoek (niet alleen de twee vaste bezoekers) weer welkom is op de locaties. Lees er meer over in dit nieuwsbericht.

CREATIEF IN CONTACT

We zijn onder de indruk van de betrokkenheid, de veerkracht en de moed van onze bewoners, klanten en hun naasten. Mensen die creatieve manieren verzonnen om toch in contact te blijven met hun naaste toen bezoek niet mogelijk was, klanten die open staan voor het gebruik van zorg op een heel andere wijze dan ze gewend waren: op afstand via beeldbellen, met hulpmiddelen of ‘gewoon’ via de telefoon. En zelf dragen we er ook graag aan bij om contact mogelijk te maken. Naast het bezoeken van je naaste, blijft het op iedere locatie mogelijk om te raambellen. En zijn er op sommige locaties veilige alternatieven voor raambellen, omdat het raambellen soms problemen oplevert bij een aantal bewoners door visuele, auditieve en cognitieve beperkingen. En zo doen ook wij bij Sensire wat in onze macht ligt om te doen wat ons zo motiveert: het geluk van onze klanten en bewoners. Ook als dat geluk soms zo ver weg leek, ook als het coronavirus je soms de vraag doet stellen: ‘Geluk, in tijden van corona. Kan dat wel?’

IN GESPREK

Op deze website informeren we u over de aanpassingen die we doen in de zorg aan u en laten we zien wat er gebeurt om de momenten van geluk in tijden van corona vast te houden. Heeft u vragen over de informatie op deze website? Neem dan contact op met uw zorgverlener of zorgteam op de gebruikelijke wijze. Voor algemene vragen over onze dienstverlening in tijden van corona belt u de hulplijn. Hier kunt u ook terecht met uw tips, adviezen en suggesties.

Ook interessant voor u