Onbezorgd thuis wonen
Onbezorgd thuis wonen

Onbezorgd thuis wonen

Veruit de meeste mensen wonen het liefst zo lang mogelijk thuis, in de eigen vertrouwde omgeving. Waar nodig met wat hulp en ondersteuning.

Langer thuis wonen doen we samen: het is een samenspel waarin u, uw naasten, mantelzorgers, de gemeente en de informele zorg het langer thuis wonen organiseren en onze professionals ondersteunen waar nodig. Daarbij staat uw kwaliteit van bestaan altijd voorop. Behandeling kan een onderdeel zijn, maar is altijd ondersteunend aan de kwaliteit van leven. Zodat u uw leven kunt leiden zoals u gewend bent.

Gelukkig kunt u mét zorg vaak gewoon in uw eigen, vertrouwde omgeving blijven wonen. Door nieuwe technieken is er steeds meer mogelijk, u kunt zelf ook verschillende middelen aanschaffen. Denk bijvoorbeeld aan slimme horloges, wasknijpers zonder knijpfunctie, een speciale ouderen tablet. En zo zijn er vele voorbeelden, zie bijvoorbeeld de website hulpmiddelenwijzer.nl.

Bij Sensire hebben we aanvullende diensten in huis om te zorgen dat u prettig, veilig en zelfstandig thuis woont. Van wijkzorg tot digitale middelen, van specialistische zorg tot dagbegeleiding. We kijken daarbij niet alleen naar de zorg die nu nodig is, maar richten ons ook sterk op preventie: het voorkomen van klachten of het voorkomen dat deze erger worden. Net wat past bij uw kwaliteit van bestaan.

Voor de financiering van de zorg zijn verschillende mogelijkheden. Onze wijkverpleegkundigen helpen u graag om hierin keuzes te maken, passend bij uw situatie. En ze kunnen u en uw naasten tips geven met welke instanties u hiervoor contact kunt opnemen. Het CAK is hier een voorbeeld van. 

Voorbereid op de toekomst

U wilt zo lang mogelijk zelfstandig en prettig thuis blijven wonen, ook als u in de toekomst meer ondersteuning nodig heeft. Het goede nieuws is dat u zélf een belangrijke rol speelt in hoe goed dat lukt. Door nu al vooruit te denken en preventief te handelen, kunt u veel problemen voorkomen en de regie in eigen hand houden.

Zelfredzaamheid

Veruit de meeste mensen die ondersteuning nodig hebben wonen het liefst zo lang mogelijk thuis. Gelukkig kunt u mét zorg vaak gewoon in uw eigen omgeving blijven wonen.

Ondersteuning bij u thuis

Samen met u en uw naasten zoeken we naar manieren waarop u zoveel mogelijk zelfstandig, en in veilig- en vrijheid kunt leven en wonen. Zoals u dat gewend bent en op een manier waar u gelukkig van wordt, overdag en in de nacht.

Praktische informatie

Uw wijkverpleegkundige is uw eerste aanspreekpunt als u zorg aan huis nodig heeft. Samen kijkt u uitgebreid naar uw situatie en de mogelijkheden.

U kunt ons altijd bereiken voor informatie en advies of het maken van een afspraak op ons algemene nummer: 0900 8856 (24 uur per dag, 7 dagen in de week).

MIJNSensire
Wilt u gebruikmaken van de oplossingen van MIJNSensire? Of wilt u meer informatie? Vul dan dit formulier in en onze wijkverpleegkundige neemt contact met u op.  

Als u contact opneemt met Sensire via ons algemene telefoonnummer verbinden onze adviseurs u tijdens kantooruren meteen door met een verpleegkundige uit uw buurt. Buiten kantooruren kan het zijn dat zij u niet meteen kunnen doorverbinden. Dan wordt u dezelfde dag door een verpleegkundige teruggebeld.

De verpleegkundige luistert naar uw vragen en kan u direct per telefoon adviseren. Zij kan met u op korte termijn een afspraak inplannen om bij u, of bij degene voor wie u belt, thuis langs te komen, op een moment dat het u schikt. In dat vrijblijvende gesprek zal zij u een persoonlijk advies geven over welke zorg voor u het beste is.

We evalueren elk jaar of we voldoen aan de kwaliteitseisen die zijn opgesteld voor de zorgsector. Dit laten we toetsen door een onafhankelijke organisatie. We hebben daarmee twee certificaten behaald:

  • Het certificaat ISO 9001:2015
  • Een certificaat voor klantveiligheid: NTA 8009:2014

Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten meedenken, meepraten en ervaringen delen over de dienst- en zorgverlening. Juist uw beleving kan een belangrijke bijdrage zijn aan het verbeteren van ons werk. Het is niet mogelijk om alle cliënten over onze ontwikkelingen mee te laten praten. Daarom werken wij met een cliëntenraad die zowel een aanspreekpunt heeft voor bewoners/naasten op onze woonzorglocaties als de klanten/naasten die zorg ontvangen bij hun thuis. De leden van een cliëntenraad denken en praten mee over de manier waarop zorg wordt verleend. De cliëntenraad heeft een aantal rechten. Deze zijn door de regering in een wet vastgelegd. De cliëntenraad is geïnteresseerd in jouw ervaring en mening. Mede op basis daarvan kan de cliëntenraad gevraagd en ongevraagd advies geven over bijvoorbeeld:

  • de kwaliteit van zorg
  • hoe het geld wordt uitgegeven
  • informatieverstrekking aan cliënten
  • belangrijke wijzigingen in de organisatie
  • de bejegening van cliënten en het nakomen van afspraken
  • het omgaan met de privacy
  • het klantdossier

Het uitgangspunt is dat het gaat om algemene zaken en niet over een persoonlijke klacht of situatie. Voor persoonlijke klachten heeft Sensire een klachtenfunctionaris en een eigen klachtenprocedure.

De cliëntenraad van Sensire is te bereiken via telefoonnummer 0900 - 88 56 en via e-mail: cr@sensire.nl. Ook kun je het reglement van de cliëntenraad hier bekijken.

Lid worden van de cliëntenraad?
Regelmatig zijn er vacatures in de cliëntenraad van Sensire. Heeft u belangstelling of wilt u meer informatie, neem dan contact op met de ambtelijk secretaris via cr@sensire.nl.

Heeft u (als cliënt, familielid of naaste) vragen of klachten omtrent onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang)? Dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersonen.

De cliëntvertrouwenspersonen van het adviespunt Zorgbelang zijn:

Regio Doetinchem: Rachel van Kemenade, rachelvankemenade@zorgbelangcvp.nl, 06 - 82 06 07 88

Regio Zutphen: Jarma Maas, jarmamaas@zorgbelangcvp.nl, 06 - 82 64 63 48

In het belang van de zorgverlening noteren wij een aantal persoonlijke gegevens van u. Op de webpagina over privacy kunt u lezen hoe wij vertrouwelijke informatie zo zorgvuldig en discreet mogelijk behandelen. En op de pagina over klachten kunt u daar lezen wat te doen als u klachten heeft.

Aanvullende documenten