MIJNzorggids
MIJN Sensire

COPD en hartfalen zijn chronische aandoeningen, maar u kunt er goed mee leren leven. Dat gaat het best als u zelf inzicht heeft in hoe het met u gaat. Via een slimme app kunt u dat bijhouden. En wij kijken mee, zodat we er altijd voor u kunnen zijn als dat nodig is. 

Wij hebben geleerd dat úw vinger aan de pols beter werkt dan standaardcontroles in het ziekenhuis. Zelf merkt u immers direct hoe uw lichaam reageert op de gebeurtenissen in uw dagelijkse leven. U weet dan ook welke keuzes u kunt maken om u goed te voelen en zelfstandig en prettig te leven. In de wetenschap dat u er nooit alleen voor staat.

Een team om u heen

Als in het ziekenhuis is vastgesteld dat u COPD of hartfalen heeft, staat er gelijk een team voor u klaar. Vanuit het ziekenhuis wordt u begeleidt door een verpleegkundig specialist die nauw samenwerkt met de specialist. Samen stelt u een behandeltraject vast. 

MIJNSensire

MIJNzorggids is onderdeel van MIJNSensire. MIJNSensire staat voor slimme, digitale zorgoplossingen die uw leven prettiger en veiliger maken. Zoals MIJNmedicatiehulp, MIJNalarm en MIJNnachtwacht. De oplossingen van MIJNSensire helpen u te blijven leven zoals u dat gewend bent.

Hoe werkt MIJNzorggids

Zodra het ziekenhuis u heeft aangemeld krijgt u een e-mailbericht met instructies. Daarmee krijgt u toegang tot een app voor uw mobiele telefoon of computer. Met deze app kunt u: 

Uw zelfzorgplan raadplegen
1
Uw zelfzorgplan raadplegen
Met een zorgverlener bespreekt u de werkwijze van MIJNZorggids. Uw zorgverlener stelt samen met u een persoonlijk zelfzorgplan op. Daarin spreekt u af of u zelf initiatief neemt indien nodig, of dat u daar ondersteuning bij wenst. Deze afspraken zijn op ieder moment te raadplegen in het zelfzorgplan in de Thuismeten app.
Vragenlijst en meetwaarden doorgeven
2
Vragenlijst en meetwaarden doorgeven
U voert de metingen uit volgens het zelfzorgplan en verstuurt deze in de Thuismeten app. Afhankelijk van uw situatie maakt u daarbij gebruik van meetapparatuur als een weegschaal of een bloeddrukmeter. Daarnaast wordt u met enige regelmaat gevraagd om vragenlijsten over uw situatie in te vullen.
Direct contact opnemen met NAAST
3
Direct contact opnemen met NAAST
Indien de meetwaarden daar aanleiding toe geven en u heeft aangegeven ondersteuning te wensen, zal een zorgverlener van NAAST contact opnemen. Indien is afgesproken dat u zelf initiatief neemt, kunt u zelf contact opnemen als dat nodig is.

Twee keer per week vul ik een digitale vragenlijst in over mijn gezondheid, omdat ik COPD heb. Als mijn toestand verslechtert, gaat de verpleegkundige met mij beeldbellen. Ze zegt dan bijvoorbeeld: ‘Pas je medicijnen wat aan volgens het afgesproken plan of neem je rust.’ Dat geeft vertrouwen en zekerheid. Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn vrouw. Dat is veel waard.”

NAAST

NAAST is de organisatie die zorg op afstand biedt: dag en nacht kan een verpleegkundige uw vragen beantwoorden en actie ondernemen als er direct iets moet gebeuren. Als het nodig is, krijgt u vanuit de thuiszorg ook ondersteuning van een gespecialiseerd verpleegkundige van Sensire. 

Praktische informatie

MIJNzorggids werkt met de Thuismeten app van Lusci. Meer weten? Kijk op www.lusci.com. Of vraag uw longverpleegkundige/ hartfalenverpleegkundige om meer informatie. 

Daarom MIJNzorggids

Veilig gevoel
Zelfstandig en onafhankelijk
Eenvoudig in gebruik