Hier vindt u alle informatie rondom Corona klik hier
Wonen in De Bloesem Wonen in De Bloesem

Wonen in De Bloesem

Met ruime kamers, twee tuinen en een toegewijd team is De Bloesem in Neede een warm huis voor mensen met dementie. Familie en vrienden kunnen gewoon in en uit en De Bloesem heeft een fijne band met het dorp en een actieve kring van vrijwilligers.

Een echt thuis

Een medewerkster van De Bloesem zegt het altijd met nadruk tegen de familie van de bewoners: “Je bent hier niet bij je vader of moeder ‘op bezoek’. Je bent hier altijd welkom zoals je dat vroeger thuis ook was. Je kunt in en uit lopen zo vaak als je maar wilt. En als je eens wilt blijven slapen, dan kan dat ook.”

Het tekent de sfeer in De Bloesem, waar de medewerkers vertrouwde gezichten zijn voor de bewoners en hun familie. Er worden geregeld activiteiten georganiseerd en er zijn zogenoemde duo-fietsen, waarmee je samen een ritje buiten kan maken. Er is ook een zogenoemde Tovertafel, die de bewoners stimuleert om te bewegen en uit hun eigen wereldje te komen.

Neem uw sociale leven mee

In De Bloesem wordt de betrokkenheid van de sociale omgeving van de bewoners zeer op prijs gesteld. Voordat u in De Bloesem komt wonen, komen teamleden al bij u thuis om kennis met u te maken en te zien wat uw gewoonten zijn, welke spullen u dierbaar zijn en hoe uw huis is ingericht. In goed overleg met uw familie kunnen we uw kamer dan zo inrichten dat zoveel mogelijk kunt leven zoals u dat gewend bent. Wat vooral opvalt, is hoe ruim de appartementen zijn. Daardoor is De Bloesem ook voor echtparen een geliefde plek.

Ook in uw dagelijkse leven is de betrokkenheid van uw familie waardevol. Uw verwanten kunnen altijd in en uit lopen bij De Bloesem en uw ruime appartement leent zich prima voor het ontvangen van bezoek.

"Je bent hier niet bij je vader of moeder 'op bezoek'. Je kunt in en uit lopen zo vaak je wilt."
~Verpleegkundige De Bloesem~

Uw team

Hecht en vertrouwd “We kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar”, grappen de leden van het team van De Bloesem als ze wordt gevraagd naar hun samenwerking. Het is een klein, hecht team dat elkaar goed kent en ook voor de bewoners en hun familie vertrouwde gezichten vormt.

Elke bewoner heeft binnen het team een eigen eerste contactpersoon, die ook voor de familie het vaste aanspreekpunt is. Na de eerste zes weken is er met de contactpersoon een moment om te evalueren hoe het gaat, maar ook op alle andere momenten dat dat gewenst is, kan de contactpersoon worden benaderd. Samen kunnen het team en de familie de bewoner een fijne tijd geven.

De bewonersraad

De Bloesem heeft een zogenoemde Bewonersraad die opkomt voor de gemeenschappelijke belangen van de bewoners en van iedereen die gebruik maakt van de diensten van Sensire. De Bewonersraad van De Bloesem telt vier familieleden van bewoners en komt geregeld bij elkaar.

Onze woningen

De Bloesem is een modern gebouw uit 2012 met 14 ruime appartementen op de begane grond. De kamers zijn opvallend groot, zodat er naast de mogelijke hulpmiddelen ook ruimte is voor meubels en persoonlijke spullen die u dierbaar zijn. In twaalf van de veertien woningen is de slaapkamer apart.

Er zijn twee huiselijke woonkamers waar een deel van uw dagelijks leven zich afspeelt: de krant lezen, muziek luisteren, een spelletje doen, samen koken en eten. Er zijn twee tuinen en er worden kippen gehouden.

Aanvullende services

Om ervoor te zorgen dat u zo prettig mogelijk woont en leeft, bieden wij verschillende aanvullende services aan:

  • mee eten bij kleinschalig wonen
  • het doen van de was
  • het Ziggo abonnement, zo kunt u uw favoriete tv-programma’s kijken, lekker bellen of rond dwalen op het internet
  • het geluk-arrangement, een extraatje. Klik hier om je aan- en af te melden.
  • een WA- en inboedelverzekering
  • het pluspakket schoonmaak voor een extra schoon huis

Kijk bij 'aanvullende documenten' voor meer informatie.

Praktische informatie

Wilt u meer weten over De Bloesem, of wilt u het huis eens bekijken? U kunt altijd een afspraak maken voor een gesprek of een rondleiding.

De woonzorgadviseurs van Sensire geven u graag de informatie die u nodig hebt. Ook kunnen zij u alles vertellen over indicaties en zorgprofielen. Zij zijn op werkdagen bereikbaar via 0314 35 62 80.

Voor algemene vragen kunt u ons bereiken op nummer 0900 8856 (24 uur per dag, 7 dagen in de week).

Sensire De Bloesem
Meijersweg 31/35
7161 CK Neede

Voor onze diensten heeft u een indicatie nodig op basis van de Wet langdurige zorg (WLZ) van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). In Sensire De Bloesem wonen vooral mensen met een VV 5 indicatie (voorheen ZZP 5). Als woonvorm voor mensen met dementie heeft De Bloesem een BOPZ-erkenning. Onze woonzorgadviseurs helpen u graag met uw aanvraag.

Voor een actueel overzicht van onze wachttijden, verwijzen wij u naar de Menzis Zorgatlas. Hier kunt u zoeken op ‘Sensire’.

Wanneer u zorg van ons ontvangt, zijn hierop algemene voorwaarden van toepassing. Klik op de link om meer te lezen.

De kosten van verblijf en verzorging met indicatie worden vergoed. De overheid vraagt van u wel een eigen bijdrage. Voor vragen over de hoogte van deze bijdrage kunt u terecht bij het Centraal Administratiekantoor (CAK): 0800 1925. Klik hier als u meer wilt weten over kosten en vergoedingen.

Vrijheid voor mensen hebben we hoog in het vaandel staan. Zo hechten wij ook waarde aan de geestelijke verzorging. De geestelijk verzorgers van Sensire zijn er voor iedereen, ongeacht geloof of levensovertuiging. Klik hier om te lezen wat zij voor u kunnen betekenen.

In het belang van de zorgverlening noteren wij een aantal persoonlijke gegevens van u. In onze Privacy en klachtenregeling kunt u lezen hoe wij vertrouwelijke informatie zo zorgvuldig en discreet mogelijk behandelen. Ook kunt u daar lezen wat te doen als u klachten heeft.

Heeft u vragen? Of wilt u uw mening geven? U kunt hieronder reageren.
De Bloesem is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering
Inhoudsopgave Inhoudsopgave
Informatie op deze pagina

    Wellicht ook interessant voor u